15 Ağustos 2008

Arsenal V West Bromwich Albion (1-0)

23 Ağustos 2008
Saat 14:45
Yayın: Spormax

Digiturk'un 78 numaralı kalanı Spormax... Bu kanal, Digiturk'un belli paketlerinde yer alan bir kanal. İnternet üzerinden seyretmek içinse, klasik yöntemler halen geçerli.

Arsenal'de bazı eksikler var. Bunların başında da Fabregas geliyor. Henüz transfer edilmemiş ortasaha oyuncusu da eksik olarak sayılabilir. Allahtan daha ilk haftadan ciddi bir rakiple karşılaşılmıyor. Yoksa Eboue - Denilson - Nasri - Walcott orta dörtlüsü bana güven vermiyor. Bu dörtlüden belki üçünün ama en az ikisinin zaman içerisinde aslar dönünce yedek kalacaklarını öngörmek mümkün. Savunmada ise eksik yok. Van Persie de artık Arsenal'de oynadığının farkına varsa fena olmaz.
Almunia
Sagna - Toure - Gallas - Clichy
Eboue - Denilson - Nasri - Walcott
Adebayor - van Persie

Carson
Hoefkens - Barnett - Meite - Cech
Morrison - Greening - Kim - Brunt
Bednar - Miller

20 yorum:

  1. görüşlerine katılmamak mümkün değil. ortasaha gerçekten güven vermiyor. van persie ilk zamanlarından çok uzak. gol kaçırmaya çalışıyor gibi bir havası var. kesinlikle başlangıç olarak fikstür bizi rahatlatıyor. ortasahaya yapılacak transfer için bize zaman sağlıyor. fakat bugün beni şaşırtan bugün Sopcast'in çalışmasıydı. premier lig bitmiş sopcast gitmişti. premier lig başlıyor sopcast çalışmaya başladı. sanki telekomda ligler yokken yasaklamış gibi bir izlenim oluştu. zaten FOX maç yayınlamayacağını ilk haftada gösterdi programında yayın yok. yani el mahkum p2p'lere umarım tekrar sorun yaşamayız.

    The Gunners

    YanıtlaSil
  2. sopcast'in serverları da yasaklanmıştı program açılsa bile kanallar gelmiyordu. hotspot shield diye bir hikaye var. her yere o program üzerinden bağlanıyorsunuz. bu ve bu gibi bir sürü sorununuzu çözer kendileri. o yüzden, sopcast aslında hiç gitmemişti diyebilirim. zaten sopcast'e de gerek kalmıyor.
    www.rojadirecta.com

    YanıtlaSil
  3. sizlere bazı sorular.

    arsene wengerin ingiliz futboluna kazandırdığı bir yetenek var mı?. yani sagna adebayor eboue gibi.
    yani arsenalin kendi ülke futboluna, milli takımına faydası nedir?

    koskoca kadroda walcott dışında ingiliz hatta britanyalı olmaması hakkında ne düşünüyorsunuz.

    ingilterede pek çok otoritenin bu durumu kıyasıya eleştirdiğinden haberiniz var mı?

    mesela 2006 şampiyonlar liginde finale kalınca spor yazarlarının arsenalin başarısının britanya futbolunun başarısı olmadığını söylediğini biliyor musunuz ?

    kadrosu baştan ayağa yabancılardan müteşekkil bir takımı desteklemek nasıl bir duygu. mesela türkiyede tuttuğunuz takımın 25 kişilik kadrosunda 23-24 yabancı olsun. ne düşünürdünüz ?

    taraftarlar için bazı futbolcular kulüple aynıdır. gerard ve carragher liverpool için. giggs manchester için lampard terry chelsea için. italyada roma-totti milan-maldini juventus-delpiero
    real madrid-raul,casillas hatta guti barcelonada puyol,xavi
    arsenalde kim? yani bu tarz bir sembol oyuncu kimdir arsenalde clichy mi sagna mı adebayor mu ?

    ingiliz milli takımına arsenal kaç futbolcu veriyor.?

    arsenalin popülerliği liverpoola ve manchester unitede göre ne seviyededir. ?

    son olarak jessie ? arsenal 2003-2004 lig şampiyonluğundan sonra herhangi bir kupa kazandı mı ?

    YanıtlaSil
  4. sen arsenale laf yetiştireceğine emirates stadyumun daki seyirciye ve çoşkuya bak kombinelerin tamamının satıldığını da bil

    YanıtlaSil
  5. aman lafa bak. sanki diğer premie lig takımları boş tribünlere oynuyor. sanki diğer takımların seyircisinde hiç coşku heyecan yok. sen bana laf yetiştireceğine soruları cevaplandır.

    YanıtlaSil
  6. futbolun halen milleti kalmış diyorsan dini-dili kalmış diyorsan yeniden gözden geçir derim. sonra verdiğin örnek güzel olmuş gigs ingiliz değil cantona da ingiliz değildi keza ronaldo da ingiliz değil.arsene wenger ingiliz futboluna arsenal gibi bir marka kazandırmıştır ve big four arasına iyice sokmuştur. ingiliz değilim ya da fransız değilim ve arsenal kadrosunda hangi milletten adamın oynadığı beni pek alakadar etmiyor iyi oynadıkları sürece.çünkü zaten hali hazırda yabancı bir takıma sempati duyuyorum ve burada ingiliz menfaatlerini gözetecek değilim. bu soruyu bir ingilize sormayı dene bence? neden ingilizlerin olmadığı bir takımı destekliyorsun diye sor bu sorunun muhattabı bizler değiliz zira ingiliz de değiliz. evet arsene wenger çok fazla yıldız sevmez bu bizlerce de eleştiriliyor olsa da kendisinin tarzıdır ancak bergkamp denince akla hangi takım geliyor? eskilerden ted drake mesela. tarz olayından bahsetmişken bir dön de bak övdüğün takımlar transfere ne kadar para harcamışlar? kaç futbolcu harcayıp kaç tane hazır yıldız almışlar. sonra da arsenalin parlattığı gençlere bir bak, sonuç olarak bu bir tarz meselesi ise farklı tarzlara saygı duymak gerekir. ve dediğin gibi arsenal 03-04ten beri şampiyonluk kazanmamış olmasına rağmen senin göremediğin popülerliği nasıl sağlıyor? tottenham yıldız dolu ne yapıyor peki? newcastle hayvan gibi para harcıyor ne durumda? geçen sene lpool o kadar çabasına rağmen ligi üst sırada bitirdi de bizim mi haberimiz yok ya da onların şampiyonluğu da yokdu di mi? en fazla takılmış olduğun konu kadrodaki yabancılar. yabancı bir takıma sempati duyan birinden bu soruya nasıl bir karşılık beklediğini cidden merak ediyorum?

    YanıtlaSil
  7. belki de takımda çok fazla ingiliz olmadığından sempatik geliyordur bizlere ne dersin olamaz mı?eleştirdiğin sebep belki de başlı başına bir sempati sebebidir.yemişim 2006'da ingiliz başarısını, arsenal final oynadıysa onun başarısı beni enterese eder.ve yinelemek istedim banane ingiltere milli takımının başarısından? londra ekiplerinden biriyle örnek verelim mesela chelsea olsun büyüklük açısından. para harcayarak bir yerlere gelmeye çalışan, her mevkisi yıldızlarla dolu olan, her futbolcuya sadece para değeri veren ancak 150 milyon euroya istediği oyuncuyu alamayan bir takım neden sevilsin? sadece başarılarıyla çekik gözlü,futbol topuyla el bombasını ayırt edemeyecek japonların bile sempatisini kazanmış bir manchestera neden sempati duyulsun? hisseleri amerikanlarda bulunan satılmış lpool neden sevilsin? gördüğün gibi her takım için sevmek ya da sevmemek adına birçok nedenler sıralanabilir buraya kaldırım taşı gibi. zevk ve beğeni meselesi olduğunun bilincinde olmakta fayda var.

    YanıtlaSil
  8. sana laf yetiştiriyorum:küreselleşmenin sonucunda bunlar çok olağan ve ingilizler bunu senden çok önce anlamışlar

    YanıtlaSil
  9. Arsenal'in sembol futbolcusu yok demek bambaşkaymış.

    Ian Wright, kimyasal element sembolü değildi heralde.
    Tony Adams, ha keza.

    YanıtlaSil
  10. Harbi ben Arsenal'in kadrosunda ingiliz yok diye niye üzüleyim ya. fa izin veriyorsa yapması normal. sanki diğer takımlarda saydığın ingilizlerden başka alttan bir ingiliz geliyor mu? terry lampard emekli olduktan sonra nerde gerisi. scholes carrick bittikten sonra onlarda alttan Walcott gibi adamlar çıkartsın tamam o zaman konuşuruz. premier league zaten sadece ingiliz ligi değildir. dünya ligidir. kadrosunda ingiliz olmuş olmamış farketmez. ben Arsenal ismindeyim. kadrosunda isterse bütün oyuncular Jamaikalı olsun. böyle oynadıktan sonra hiç umrumda olmaz ingiliz oyuncu. sanki senin saydığın kulüplerin ingilizlerle ne alakası var. adamlar kulüplerini satmış rusa amerikalıya taylandlıya arap'a. ingiliz sermayesiyle dönen kaç takım kaldı premier leaguede. işte Arsenal en ingiliz gibi ingiliz takımdır.

    The Gunners

    YanıtlaSil
  11. :) işte görmek istediğim tartışmalar.

    premier league'in organizasyonunu sağlayan birim ne demiş? yabancı oyuncu kısıtlaması koymuyorum. sadece ülkesinin son bilmem kaç milli maçında oynamış olsun...

    yani ne diyor? bana iyi oyuncu getir de, kimi getirirsen getir.

    sen kuralları böyle koyduktan sonra arsenal'i çok fazla suçlayamazsın. 2 sene arsenal şampiyon olsa bütün takımların bu yola gideceklerinde hemfikiriz.

    premier league'de yabancı kısıtlaması olması halinde lige olan ilginin azalacağı da aşikar.
    wenger'in ingiliz futbolculara karşı bir antipatisi yok ki. sadece bu adamlar, dışarıdan gelenler kadar marifetli değiller.

    ayrıca ben gideceğim kolo toure'yi, eboue'yi ortaya çıkartıp 1. sınıf oyuncular haline getireceğim. sonra birileri çıkacak laf edecekler bu adil değil.

    ortada iki adet chelsea-real madrid
    örneği varken. bu takımları değil de arsenal gibi futbolu "üreten" bir kulübe burun kıvırılmasını içime sindirmem de mümkün değil.

    tam tersine, abramovich ve benzerlerini alt edebilecek tek şey, özgürlük alanlarının daha da genişletilmesidir. alanları ne kadar daraltırsan paranın hakimiyeti daha artar. arsenal'in abramovich'in nereden geldiği belli olmayan paraları karşısında dimdik durabilmesinin belki de tek yolu bir sene toure'yi, bir sene eboue'yi, bir sene sagna'yı bulup çıkarabilmesidir.

    YanıtlaSil
  12. açıkçası sorularıma verdiğiniz cevaplardan fazla tatmin olmadım. bunu kesinlikle küçünsemek adına söylemiyorum. eğer tatmin edici cevaplar gelseydi dürüstçe belirtirdim. evet diğer takımalrın da yabancıları çok. ama o takım deyince ilk akla gelen isimler britanyalı oyuncular. salt ingiliz demek değildi derdim. britanyalılar. örneğin giggs. zaten 30-40 yıl öncesinde de iskoç-galli-irlandalı ve kuzey irlandalılar ingiliz liginde yabancı sayılmıyordu. zaten 4 ülke bildiğiniz gibi bir ülke. ben ingiliz sempatizanı falan değilim. yani 11 ingilizle çıksın zenciler slavlar oynamasın demiyorum. ama arsenalin bu hali sinirime dokunuyor. aynı lafım inter için de geçerli. intere de gıcık kapıyorum.chelsea de de 20 ye yakın yabancı var. ama terry-lampard-j.cole omurgası var. ek olarak bridge-phillips falan.
    ayrıca 2-3 yıl içinde yabancı kıstılaması geliyor. eh o zamanb göreceğiz bakalım arsene wengerin arsenalini. sahada en az 4 yerli oyuncu ile başlanacak. sonraki yıl en az 5 sonunda en az 6 milli oyuncu olacak. futbolun geleceği adına çok önemli. hatırlatma: van persie şu an ab vatandaşlığından dolayı yabancı değil. ama 2-3 yıl sonra yabancı.
    o zaman görüşeceğiz. sağ kalırsak tabi.

    şampiyon manchester united.
    ben de bir manchester sempatizanıyım. ilk arsenal-united maçında görüşürüz.

    bu arada sahaya 11 tane yabancı ile çıkan bir real madride de kıl kaparım. yani mesele sadece ingiltere arsenal değil

    YanıtlaSil
  13. bu arada görmemişim. the 8th endless. o dediklerin futbolu bırakalı epey oldu. uyan da balığa gidelim istersen.
    neyse buna da şükür. allahtan herbert chapman dan bahsetmedin.
    o 1934 te ölmüştü de:))

    hadi bakalım şimdiki kadroda bir adams göster yada wright. olmadı bir seaman yada winterburn. ı-ıh gösteremezsin.

    isimsiz yorumlaırn karışmaması adına kendime nick seçiyorum. alex ferguson olsun.

    YanıtlaSil
  14. ahh şu manchesterlılar...neresinden başlasam bilemiyorum yıllar eveline dönmek gerekir.hani şu arsenalin yenilgisiz şampiyon olduğu sezon, arsenalin doğrandığı bir maç ve son dakika penaltısı, kaçıran takımı biliyorsundur sanırım.

    YanıtlaSil
  15. ben de takımı mali olarak satan takımlara kıl oluyorum ne olacak şimdi? manu'nun bir kısım taraftarı amerikan sahiplerine kızarak amatörde yeni manu kurdular. takımı satıp ingiliz takımı diye ortalıkta dolaşmak ne kadar mantıklı?

    YanıtlaSil
  16. o durum canımı sıktı tabi. ama baştan aşağı yabancılarla dolu bir takımdan iyidir bana göre. hem bakarsın arsenali de yabancılar alır. ayrıca takımı oynatan transferi yapan da fergusondur. glazer değil.

    YanıtlaSil
  17. ayrıca muhder. kıl olabilirsin. lafım yok. ama bunu sırf laf sokmak için söylüyorsan hiç hoş değil. ben ortaya kendimce sorular sordum. hiç öyle laf sokma aşağılama durumu yok. laf sokmayı ilk arsenal-united maçında yaparız. yabancılar yada satın alma verme teferrüattır en nihayetinde

    YanıtlaSil
  18. sırf laf sokmak için demiyorum elbette. demek istediğim her takımı sevmek için nedenler olabildiği gibi nefret edecek sebepler de vardır. anlatmaya çalıştığım nokta bu. senin arsenal adına anlamadığın noktalar olabildiği gibi başkalarının da manu adına anlamadığı noktalar olabilir. birinin sevmek adına gösterdiği nokta başkasının nefret ettiği nokta olabilir.

    YanıtlaSil
  19. eğer yabancı sınırlaması gelirse oyuncu yetiştirmek en kolay Arsenal için olacaktır. Wenger'in mantalitesi bu çünkü. eğer yabancı oyuncuları keşfedebiliyorsa gerekirse ingilizlerinde en alasını keşfeder. bu arada keşfedilen oyunculardan güzel oyun çıkarma konusunda da hiçbir sıkıntı çekmez. zaten takım her zaman genç. bütün genç oyuncularda forma şansı yüksek olduğu için Arsenal'i tercih edeceklerdir. yani sınırlamanın getirilmesi Arsenal için daha da iyi olabilir. eğer Arsenal'in yokolacağını düşünüyorsan yanılıyorsun sayın sir.

    The Gunners

    YanıtlaSil
  20. açıkçası Arsenalin milli takıma futbolcu verip vermemesini yönetim dert etmiyorsa ben hiç etmem. bu arada türkiyede tuttuğum takım geçen sene lig maçlarında yeri geldi 11 türk oyuncuyla çıktı. burdan da anlaşılacağı üzre bir İNGİLİZ takımının basında eleştirilmesi, milli takıma oyuncu vermemesi, başarılarının ingilterenin başarısı sayılmaması hiç önemli değil.çok büyük başarılara imza atmadı Wenger eğer Türkiyede bir takımın başında olsaydı çoktan gönderilirdi. Avrupa kulüplerindeki bu sabra hayranım. basın bunu yazmıyor mu?
    Arsenale sempati duymamdaki en büyük etken genç futbolculara değer verip, ne kadar tecrübe sahibi olduklarına bakmadan takıma katmasıdır. ha belki bu sadece Wengerin taktiği ama yönetim destek vermese yapamazdı.
    bende manchester'ın Ronaldo için bu kadar çabalamasına anlam veremiyorum. adam gitmek için can atıyor koskoca takım bu kadar mı muhtaç Ronaldoya? istese daha alasını alır. bu seneki performasının çok merak ediyorum doğrusu.

    YanıtlaSil